Velvan Tan, onze Super "boy".


Ik ben een legendarische groet voor jullie allemaal Velvan en ik ben net begonnen aan mijn stage in Legends Fight Sport. Tot nu toe was het een hele ervaring omdat ik nu wordt blootgesteld aan leden in de lessen en ze hebben een verschillende achtergrond. Normaal gesproken hebben de leden na het geven van lessen regelmatig vragen over mij met betrekking tot de klas en kwamen ze mensen tegen die me vroegen over 'Fight Cardio'. Dit trof me een behoorlijk beetje en ik ben van mening dat het nuttig zal zijn om dit te delen. Afterall sharing is zorgzaam.

Velvan 2.png

Sommigen zijn gekomen om met me te praten over het niet voelen van de effecten van long distance rennen bij het verbeteren van hun cardio in het boksen. De vragen hebben me doen denken dat er bepaalde misvattingen zijn over cardiovasculaire training in de sport.

Als een actieve atleet in amateur-boksen, laat me delen wat enkele van de oefeningen zijn die ik heb gedaan om mijn uithoudingsvermogen in het boksen te verbeteren, wat op zijn beurt me in staat zal stellen te blijven slaan tot de laatste bel.

  1. Anaërobe uithoudingsvermogen (oefeningen zoals sprinten, boxspring, burpees enz …)

  2. Amateur-boksen is een anaerobe sport die een korte burst tussen de 3 minuten ronde in de ring omvat. Om te werken aan je uithoudingsvermogen in het boksen, moet je vergelijkbare soorten oefeningen vinden die je uithoudingsvermogen ten goede komen, of het nu gaat om trainen of concurreren.

Dus hier zijn enkele oefeningen die ik doe om mijn anaërobe uithoudingsvermogen op te bouwen.

  • Sprinten

Sprinten is een van de meest voorkomende oefeningen die je in een hogere intensiteitsstaat kunnen brengen en je de ervaring kunt geven om in een gevecht te zijn omdat dat precies is hoe ik me voel wanneer het tijd is om mijn handen los te laten. Wat ik doe voor sprinttraining? Ik zal meestal 1-2 kilometer hardlopen om mijn lichaam warm te houden, ik zal dan beslissen of ik aan het bouwen ben voor een anaëroob uithoudingsvermogen of een anaerobe kracht. Als je je afvraagt ​​wat het verschil is tussen 'anaërobe uithoudingsvermogen' en 'anaerobe kracht'? Anaërobe uithoudingsvermogen is een 400 m sprint terwijl anaërobe kracht is wanneer ik een korte burst voor 100 m moet maken en het op de kortste tijd moet voltooien.

  • Anaëroob uithoudingsvermogen

Om mijn anaërobe uithoudingsvermogen op te bouwen, zal ik mezelf een doel stellen om de 400m sprint zo snel mogelijk af te ronden en te proberen dezelfde timing te behouden als het aan het einde van de set komt. Op sommige dagen zal ik mezelf overgeven aan 5-6 sets sprint en eindigen met een cool-down jog over de baan die ook bekend staat als een herstelronde voor mij.

Het kan soms erg vermoeiend zijn, maar als je begint te vertellen dat elke seconde telt in het gevecht, zul je doorgaan totdat je het eindpunt hebt bereikt. Ik blijf positief ingesteld tijdens sprintsessies om mezelf verder te duwen; bijvoorbeeld door mijn tegenstander achtervolgd worden tijdens het gevecht, aan het einde van de laatste ronde komen en dat is wanneer we de extra duw nodig hebben.

RighMotivator "width =" 286 "height =" 421

  • Anaërobe energie

Laten we het nu hebben over mijn favoriete oefening die bekend staat als anaerobe kracht. Het gaat om sprints van 50m, 100m en 200m. Naar mijn mening is anaerobe kracht net zo belangrijk als anaerob uithoudingsvermogen, omdat boksen veel korte uitbarstingen vereist. Anaerobe energie kan je ook helpen tijdens de duurtraining wanneer je de set begint te herhalen. Wanneer vermoeidheid inzakt, wat denk je ervan om het op een punt te zetten waar je alleen die resterende 100 meter nodig hebt, of iets meer om iemand uit te zetten in een gevecht, of die paar meter om je dierbaren te redden? Anders kun je ook een verbeelding hebben van iemand die je het meest irriteert en die je probeert weg te rennen (bijvoorbeeld Rizals stem als hij zingt en nog veel meer). Al deze kleine gedachten die je in je hoofd hebt en waarvan je zult profiteren tijdens je training zullen je zeker ten goede komen in je gevecht, behalve te veel eten en gewicht verliezen!

  • Hoe vaak doe ik in een week?

Als ik een keuze zou hebben om te kiezen hoe vaak ik in een week wil doen, is mijn antwoord 0. Maar de motivatie voor mij om het werk in te zetten is dat ik mezelf vóór het begin van de oefening zal belonen om mezelf schuldig te voelen na het controleren van mijn gewicht, stop het werk uiteindelijk in en beloon mezelf nadat ik er klaar mee ben, gewoon om ervoor te zorgen dat ik het steeds weer opnieuw zal doen (voor het eten natuurlijk)! Grappen terzijde, anaërobe trainingen komen twee keer per week voor mij, omdat ik ervan overtuigd ben dat onze benen voldoende rust nodig hebben en alleen boksen ook onderdeel is van een anaërobe training. Voor de rest van mijn dagen als jullie nieuwsgierig zijn naar wat ik doe, doe ik ook aan aerobics, wat de meeste mensen al hebben gedaan; lange afstand hardlopen of zwemmen.

  • Wat vind ik van het laten verweven zijn van deze oefeningen met mijn bokstraining?

Eerlijke mening … Ik zal nooit uitkijken naar de dagen dat ik sprint, maar ik ben hier om mijn zekerheid te geven dat deze zelfmoordtraining het beste van jou zal brengen, vooral voor competitie omdat het je voorbereidt. Het traint je lichaam om langer hard te duwen, je cardiovasculaire uithoudingsvermogen te verbeteren, bootst de intensiteit na in het gevecht en traint ook je spieren om zich aan te passen aan de opbouw van melkzuur. Het maximaliseert je kracht, vooral van je benen met explosieve korte afstand sprints en je zult de explosiviteit in je voelen wanneer het tijd is om harde schoten in de tas te gooien, iemands gezicht of zelfs wanneer het alleen maar schaduw-boksen is. Ik denk dat het je niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal ten goede kan komen. Ik houd altijd van het postgevoel na mijn sprints, omdat ik weet dat een van de vele harde werken is voltooid. Ik hoop dat dit artikel een aantal van uw vragen beantwoordt en ik kijk er naar uit om de legendarische piepgeluiden samen als één familie te zien verbeteren! Blijf boksen, blijf leren. Ik ben altijd aan het leren van mijn ervaringen en iedereen in de sportschool; en ik hoop dat ik nog meer verbeteringen kan aanbrengen en mezelf beter kan maken om vragen van jou te beantwoorden over de zoete wetenschap van het boksen. Blijf ponsen.

Velvan 1.png



Source link