Op afstand werken gaat niet alleen over het werk


Met COVID-19 is de zakenwereld in een stroomversnelling geraakt: een route af, kantoren met luiken. Aan de andere kant omarmen bedrijven die werken op afstand en laten ze zien hoe bedrijven kunnen overleven – en gedijen! – met een volledig extern personeelsbestand. En dat omvat het bevorderen van sterke teambanden en werknemersrelaties; alleen omdat er geen fysieke pauzeruimte of waterkoeler is, betekent dit niet dat bedrijven geen kansen kunnen creëren voor collega's om verbinding te maken.

Niet alle bedrijven kunnen werken met externe werknemers en de eerstelijnswerkers van de wereld hebben niet de luxe om vanuit huis in te bellen. Maar voor die bedrijven die zonder een centraal kantoor kunnen functioneren, zijn er talloze voordelen voor een gedistribueerd personeelsbestand. Automattic is altijd volledig gedistribueerd en we hebben de afgelopen 15 jaar veel geleerd over het opbouwen van een productief en gelukkig personeel op afstand. (CEO Matt Mullenweg deelt veel van deze lessen en chat met andere mensen die gedistribueerde bedrijven runnen Distributed.blog en op de gedistribueerde podcast.) Veel bedrijven merken dat ze plotseling overschakelen naar een externe werkomgeving en er is een leercurve.

Een van de dingen die als uitdagend kunnen worden beschouwd, is sociale interactie op het werk, die een cruciale rol speelt bij productiviteit en mentale gezondheid. Wanneer werknemers vriendschappen en sterke interpersoonlijke relaties opbouwen, genieten ze meer van hun werk en doen ze een beter werk in het algemeen. En als je dit leest en denkt dat je niemand kent wiens werk verbetert als ze sterke sociale banden hebben met collega's, dan doe je het nu – ik ben het! Als extraverte persoon krijg ik energie wanneer ik mensen en gezichten kan zien, vooral persoonlijk, maar ook online. Ik ben ook een gespreksleerder, dus ideeën blijven beter in mijn hoofd hangen als ik de kans heb om onderwerpen in realtime te bespreken en te brainstormen met teamgenoten.

Tegenwoordig lijkt het erop dat teleconferentiesoftware net zo gewoon is als coffeeshops in Seattle. 'Zoom' is een onderdeel geworden van ons vocabulaire, helpt ons om hecht te blijven met familie en vrienden (zij het niet fysiek), en het is voer geworden voor marketing- en reclamecampagnes.

Het is ook onze favoriete conferentietool bij Automattic en we gebruiken het voor een breed scala aan werkbijeenkomsten, zoals stadhuizen en teamvergaderingen. Maar daar gebruiken we het niet voor. Wetende dat sociale communicatie essentieel is om een ​​sterke kameraadschapscultuur te garanderen, gebruiken we Zoom om samen rond te hangen: we organiseren open mic-avonden, breken onze kleurpotloden uit en kleuren collectief, of doen wat stoelyoga met elkaar. We nemen ook een drankje naar keuze – koffie, bier, Soylent, thee, een frisse rosé – en doen mee aan een happy hour.

Naast het maximaliseren van online communicatiemiddelen, versterken we onze collegiale relaties offline. Zo profiteren we van het feit dat we over de hele wereld verspreid zijn en ansichtkaarten naar elkaar sturen.

Wat we ook doen, we doen het omdat we weten dat sociale connectie belangrijk is. Dat we niet in hetzelfde fysieke kantoor gaan werken, betekent alleen dat we opzettelijk meer tijd moeten vrijmaken en de (virtuele) ruimte moeten vrijmaken om verbinding te maken met collega's. Om andere bedrijven te inspireren met nieuw gedistribueerde arbeidskrachten, hebben we een bron samengesteld met de vele manieren waarop we bij Automattic sociaal communiceren. Jij kan vind het op deze pagina.



Source link