Gender-balans is een zakelijke kwestie


Vandaag is Internationale Vrouwendag! We willen het graag vieren door aandacht te schenken aan het evenwicht tussen de seksen en hoe belangrijk het voor ons is hier bij Automattic. Hoewel het genderevenwicht op zich absoluut de moeite waard is om ethische redenen na te streven, zijn wij er ook sterk van overtuigd dat dit een goed zakelijk verstand is.

Zoals onze CEO Matt Mullenweg zei in zijn recente TED-talk, we geloven dat talent en intelligentie gelijk verdeeld zijn over de hele wereld, maar die mogelijkheid is dat niet. Als een gedistribueerd bedrijf met meer dan 850 mensen in meer dan 69 landen, hebben we gezien dat de wereld behoorlijk groot is en dat talent en intelligentie absoluut niet worden beperkt door geografie, ras, geslacht of seksuele geaardheid.

Een Zijn gedistribueerd bedrijf geeft ons de mogelijkheid om huur getalenteerde mensen in net zoals Valentina, een teamleider in Spanje die slimme planning gebruikt om een ​​grote impact te hebben met haar team op het werk en met haar familie thuis. Als we een meer traditionele werkopstelling zouden hebben waarbij medewerkers elke dag naar de bakstenen en mortelkantoren moeten gaan, zouden we waarschijnlijk waardevolle bijdragen van mensen zoals Val missen.

Een ander geweldig voorbeeld van diversiteit die voor ons zakelijker wijs is, is Khyati, een Happiness Engineer in Mumbai, India. Als we alleen in de VS zouden huren, zouden we niet het voordeel hebben dat Khyati de behoeften van gebruikers in haar deel van de wereld begrijpt, en we zouden ook een nachtdienst van personeel in Noord-Amerika moeten vereisen om diezelfde gebruikers te ondersteunen.

Hoewel de voordelen van een gedistribueerd personeelsbestand duidelijk zijn, is het pad om daar te komen minder. De meeste traditionele wervingsmethoden, zoals jobboards, carrièrebeurzen en wervingsbureaus, zijn gericht op specifieke locaties. Hoe krijg je het nieuws dat je op zoek bent om te huren … over de hele wereld?

Het aanwerven van extra ondersteunend personeel om met onze klanten in de regio Azië-Stille Oceaan samen te werken, heeft al verschillende jaren een hoge prioriteit. Dit heeft geleid tot het houden van evenementen in geselecteerde steden en het adverteren op regionale vacaturesites zoals Seek in Australië en Jobstreet op de Filippijnen. We waren verbaasd toen we merkten dat, toen we onze werving verhoogden, het aantal aanvragen van vrouwen in de regio in de loop van de tijd daalde. Het is niet zo dat er minder vrouwen algemeen solliciteerden, maar naarmate het bewustzijn groeide, leerden veel meer mannen dan vrouwen over de baan en dienden ze aanvragen in.

We beseften dat als we personeel wilden aannemen met een genderevenwicht dat onze klanten weerspiegelt, we vrouwen in deze regio actief zouden moeten bereiken. We hebben dit echter gedaan Workshops voor vrouwen die we in 2018 persoonlijk hielden in India en Singapore. Voor 2019 besloten we om virtueel te gaan en een online cursus voor vrouwen in de regio aan te bieden om hun problemen met WordPress-probleemoplossing en klantenondersteuning te verbeteren. In samenwerking met Gedreven ondersteuning, Bood Automattic een cursus van zes weken over gebruikersondersteuning. We hebben 24 vrouwen ingeschreven in onze pilotversie van de cursus net klaar met de eerste run.

Automattic hecht veel belang aan diversiteit en inclusie in onze benadering van genderevenwicht. Deze tweet vat samen waarom beide belangrijk zijn:

Waarom is werving voor diversiteit niet genoeg? Wat betekent insluiting zelfs?

De typische ondernemer is een blanke man van in de dertig uit een rijke achtergrond, volgens entrepreneur.com. Naarmate kleinere bedrijven groeien, zullen oprichters hun teams waarschijnlijk opbouwen door te werven uit hun persoonlijke netwerken. Deze netwerken bestaan ​​meestal uit mensen met een vergelijkbare achtergrond als de oprichters. Met de langste ambtstermijn zijn dezelfde oorspronkelijke medewerkers de mensen die een leidende rol vervullen en beslissingen nemen over productontwikkeling, bedrijfscultuur en wie anders in te huren. Het resultaat is dat zelfs wanneer bedrijven echt divers talent willen aantrekken, het topmanagement van het bedrijf al is gevestigd vanuit een groep van zeer vergelijkbare mensen. De echte voordelen van een divers personeelsbestand kunnen niet worden bereikt zonder de bijdragen van diverse medewerkers op elk niveau.

Het is duidelijk dat het inhuren slechts een deel is van de D & I beeld. Hoewel we altijd werken aan het werven van personeel dat de diversiteit van ons wereldwijde gebruikersbestand weerspiegelt, zijn we er ook op gebrand om intern gelijke kansen te creëren voor loopbaanontwikkeling. Als onderdeel van deze inspanningen hebben we inspiratie opgedaan van Laura Hogans fantastische post over sponsoringen recentelijk een intern sponsorprogramma opgezet dat overeenkomt met senior vrouwelijke Happiness Engineers uit de hele divisie, met junior-tegenhangers in Azië. Omdat onze rekruteringsinspanningen in Azië de afgelopen jaren alleen maar zijn toegenomen, hebben veel van onze collega's daar geen vrouwen in hun directe leiderschap.

Dit sponsorschapsprogramma geeft minder-vastgepakte vrouwen frequente toegang tot vrouwen in leiderschap en andere leidinggevende posities binnen onze Happiness-divisie, zodat zij met eigen ogen kunnen zien hoe het is om leider te zijn. Dit sponsorprogramma sluit aan bij onze overtuiging dat representatie belangrijk is – als je iemand als jij in een positie van leiderschap ziet, voel je je eerder bevoegd om zelf naar diezelfde positie toe te werken.

We komen inderdaad binnen een spannende periode van geschiedenis waarin de wereld een balans verwacht, en als een van de grootste gedistribueerde bedrijven in de omgeving, zijn we er trots op dat we toonaangevend zijn in het creëren van de werkplek van morgen, een werkplek die standaard beter in balans is. We zijn altijd op zoek naar meer geweldige mensen om ons team te versterken. Bekijk hier al onze openstaande vacatures!



Source link