Elektrische literatuur gaat over naar WordPress – Hier is hoe een Indie-uitgever op het Open Web gedijt


Elektrische literatuur 10 jaar geleden gelanceerd in Brooklyn, New York, als een driemaandelijks gedrukt tijdschrift met een missie om literatuur relevanter, opwindender en inclusief te maken. En vandaag vieren ze de lancering van een nieuwe website op WordPress, op electricliterature.com.

Overleven (en welvarend) gedurende tien jaar als een onafhankelijke uitgever is geen sinecure. In de loop der jaren is de non-profitorganisatie zijn online publiek gegroeid – met aanbiedingen zoals Aanbevolen literatuur en De commuter – bij uitbreiding van het lidmaatschap van lezers die haar werk helpen financieren. De website is gratis voor iedereen en vertrouwt op de vrijgevigheid van zijn community doneren aan de site en zijn missie ondersteunen.

Hoe werkt een indie-website in 2019? We hebben gesproken met Electric Lit's uitvoerend directeur Halimah Marcus over enkele van de lessen die ze in de afgelopen 10 jaar hebben geleerd.

Langzame en gestage groei kan een zeer goed ding zijn

Soms zorgt het verzamelen van veel geld voor investeerders ervoor dat je snel groeit, maar ook sneller uitbrandt. "Langzame en gestage groei is tot nu toe belangrijk geweest voor onze levensduur. Tien jaar voor sommige bedrijven is niet zo lang, maar tien jaar voor een indie online magazine is best lang. We hebben veel van onze peers in die tijd in de buurt gezien en ook veel publicaties die veel beter werden gefinancierd en ook groter waren dan wij. "

Focus op uw missie

Marcus en het bedrijf hebben al vroeg een bewuste beslissing genomen om non-profitorganisatie te worden met een missie om schrijvers te ondersteunen. "Dat was een interessante discussie. Voor het grootste deel denk ik dat het de juiste beslissing was, hoewel er veel verschillende manieren zijn om naar deze vraag te kijken. We waren absoluut een missie-gedreven organisatie. Met Recommended Reading werken we samen met andere tijdschriften en indiepersen en publicaties om hun werk te promoten en om een ​​online platform te bieden voor vele verhalen die nog nooit online zijn gepubliceerd en nooit online zouden worden gepubliceerd.

"Het was ons doel om een ​​literair ecosysteem te bouwen, om te laten zien hoe divers het was en om er toegang toe te hebben. Er was niets aan wat we deden dat ging over geld verdienen [laughs]. Een non-profit worden om missiegedreven te zijn, om toegang te hebben tot subsidiemogelijkheden, om donaties te kunnen aanvragen en die fiscaal aftrekbaar te maken, zou belangrijk worden voor ons financiële model. "Als een non-profit ontvangt de elektrische literatuur financiering van stichtingen zoals het Amazon Literary Partnership, de New York State Council on the Arts en de National Endowment for the Arts – een belangrijke bron van financiering voor een uitgever wanneer inkomsten uit online adverteren dramatisch kunnen schommelen van maand tot maand.

Lidmaatschappen (en uw leden) Kwestie

Directe financiering van lezers maakt een groot verschil voor het bedrijf. Electric Literature betaalt geenszins zijn essays of fictie – de site is volledig gratis en de lezers hebben de mogelijkheid om te doneren of in te schrijven met een terugkerende maandelijkse betaling.

Het lidmaatschapsprogramma trof een paar hobbels toen het kort naar Medium werd verplaatst – het platform veranderde zijn lidmaatschapsmodel in 2018 en Electric Literature was een van de vele uitgevers die verlaten klauteren. Marcus's advies? Denk goed na over wie je tussen jou en je lezers hebt geplaatst – het is erg moeilijk om abonnees terug te winnen nadat je ze bent kwijtgeraakt.

Het belangrijkste is om ervoor te zorgen dat degenen die doneren aan uw publicatie zich speciaal voelen. "Ik denk dat de les die ik altijd leer en bedenk hoe ik het beter kan doen, is door mensen die je laten zien dat ze om je publicatie geven en dat ze erin geïnvesteerd zijn, inbegrepen en gewaardeerd te voelen. Zorg ervoor dat ze weten met wie ze kunnen praten als ze een vraag hebben of als ze gewoon een opmerking willen maken of als ze een probleem hebben. Dat is iets dat zo belangrijk is. "

Maak je eigen huis op het web

"Je zult zien dat op de nieuwe website de look zeer levendig en positief is en door elk artikel en elke ruimte wordt getrokken. Pictogrammen die zijn geïnspireerd op elektrische symbolen zoals signalen en omvormers maken deel uit van het ontwerp dat we hebben kunnen doorvoeren. Het is belangrijk om controle te hebben over hoe ons product eruit ziet. Onze redactionele visie kan zich nu uitbreiden naar de manier waarop het werk wordt gepresenteerd en hoe het eruit ziet. "

Voor meer informatie over de nieuwe site van Electric Lit, bekijk de brief van Marcus aan de lezers.



Source link