De legendarische training


DE ENKELE LICHAAMSGEWICHT OEFENING DIE GROOT IS VOOR BOKSEN

Boksen is een gevechtsport waarbij 2 individuen met elkaar concurreren met beschermende handschoenen om punten te scoren. Een ronde is meestal 3 minuten met een rust van 1 minuut ertussen. Boksen staat bekend als een intermitterende sport waarbij het zich richt op zowel aerobe (uithoudingsvermogen) als anaërobe (explosieve, snelle burst) systemen.

Er zijn veel oefeningen die je verbetering in het boksen kunnen vergemakkelijken. Net als gewichtheffen, staat bekend om de grootte te bouwen, kracht die zich vertaalt naar macht in je stoten. Er zijn echter veel mensen die niet de luxe hebben van tijd om een ​​gewichtheffen sessie en bokstraining in hun schema te laten opnemen vanwege verplichtingen zoals schoolwerk, familie, werk etc. (dat geldt ook voor mij …)

Er is echter een oefening gevonden die gemakkelijk is en die kan worden toegevoegd aan je bokstraining die gericht is op de spiergroepen en het energiesysteem opbouwt dat nodig is voor het boksen. Die oefening is Burpees! Ja, dat zijn het alleen maar burpees. Je hebt geen speciale uitrusting of apparatuur nodig voor deze oefening, alleen je lichaamsgewicht!

Burpees zijn ideaal voor conditionering omdat het zich richt op bijna elke spiergroep die je kern en onderlichaam zwaar zou versterken. Kern is belangrijk voor boksen omdat het zorgt voor een grote stabiliteit en balans die zich vertalen naar een beter voetenwerk, waarbij een sterker onderlichaam katalysator helpt bij het uithalen van de klap! De burpee wordt beschouwd als een volledige lichaamsbeweging die 4 basisstappen omvat.

Stap 1: Vanuit staande positie, laat u vallen in een gehurkte positie met uw handen op de grond geplaatst

 F66CDEBB-D961-45C3-87E0-9E068F68EDA6
Stap 2: Ga naar alle 4 seconden door beide benen achteruit in een push-up-positie te duwen [1945916] 92C1E1C0-D58D-4755-BBA0- FCAC3DE974F9 ” />

Stap 3: Keer terug naar de positie in stap 1 door beide benen terug te duwen naar de gehurkte positie

Stap 4: Explodeer met een sprong naar eindig het en bereid je voor op de volgende herhaling

 BF4466B9-5F98-47E8-8574-A60B681AB7C5

De beweging van burpees en boksen is vergelijkbaar bij het stimuleren van de spieren en energiesystemen. Burpees heeft een 'reset'- en een' explodeer'-beweging zoals die in het boksen, waarbij je na een stootcombinatie opnieuw inschakelt terwijl je rond je tegenstanders beweegt om openingen te vinden en dan te ontploffen terwijl je een andere ponscombinatie terugvuurt. Dit soort bewegingen zijn degenen die je hartslag in korte tijd snel kunnen laten stijgen. Vergelijk de tijd waarop je 3 minuten jogt en burpees gedurende 3 minuten rechtdoor … Je begrijpt wat ik bedoel.

Geef burpees een kans. Met de beschikbaarheid van de oefening, is er geen excuus om het niet te proberen wanneer het overal kan worden gedaan! Meerdere herhalingen van burpees doen kan een uitdaging zijn, maar hey, is het niet omarmen van uitdagingen, eigenschappen van wat nodig is om Legends te worden?  😉 "class =" wp-smiley "style =" height: 1em; max-height: 1em

* E-mail khairizal@legends.com.sg om een ​​GRATIS proefles voor boksen te boeken



Source link