Boost bezoekersbetrokkenheid en laat uw mailinglijst groeien met het Mailchimp-blok



Uw bezoekers geïnteresseerd houden is de sleutel tot een succesvolle website – en een geweldige manier om dat te doen is met e-mail. Een slim plan voor e-mailopruiming stimuleert de interesse van mensen, houdt ze betrokken en brengt ze terug naar uw website.

Voor het verzenden van e-mails hebt u een mailinglijst nodig en Mailchimp is het favoriete hulpmiddel bij het opstellen van lijsten voor veel mensen. Met het nieuwe Mailchimp-blok van WordPress.com kun je een aanmeldingsformulier toevoegen aan een bericht of pagina. Geef bezoekers de kans om aan uw lijst toe te voegen waar ze ook zijn op uw website.

Het Mailchimp-blok gebruiken

Als uw website op WordPress.com of gebruikt is Jetpack (versie 7.1 of hoger), het Mailchimp-blok wacht al op u in de blok-editor. Open een bericht of pagina, voeg een nieuw blok toe en zoek naar "Mailchimp" of selecteer het in de lijst met beschikbare blokken.

Nadat u het blok in uw inhoud heeft ingevoegd, kunt u de volgende aspecten van uw formulier aanpassen:

  • Tijdelijke tekst in het veld voor e-mailadres. Zodra uw bezoeker het formulier begint in te vullen, verdwijnt deze tijdelijke aanduiding.
  • Tekst op de verzendknop.
  • Serviceverklaring disclaimer onderaan. Deze algemene voorwaarden vormen het contract tussen u en de abonnee.
  • Tekst van het succesbericht die zal verschijnen nadat bezoekers hun e-mail indienen.
  • Fout berichttekst als er een probleem was bij het indienen van het formulier.

Eerste installatie

De eerste keer dat u een Mailchimp-blok toevoegt, moet u uw Mailchimp-account verbinden met uw WordPress-website en de mailinglijst opgeven waaraan uw nieuwe abonnees zullen deelnemen.

Je zal nodig hebben:

Zodra u een Mailchimp-account hebt, opent u wordpress.com/sharing, kies uw site en selecteer "Mailchimp" in de lijst met verbindingen.

Mailchimp-verbindingsdetails in het gedeelte Delen.

Zodra u klikt "Aansluiten," u wordt gevraagd om de login en het wachtwoord voor uw Mailchimp-account. Zodra u bent ingelogd, wordt u teruggebracht naar WordPress.com:

Verbindingsdetails na succesvolle Mailchimp-autorisatie.

Vergeet na het verbinden van uw account uw Mailchimp-lijst te selecteren. U kunt hier meer lezen over het instellen van uw configuratieopties.

Vergroot uw publiek met e-mail

Met e-mail kunt u een relatie opbouwen met uw lezers. Weet u niet zeker wat u moet verzenden? Proberen:

  • Updates over nieuwe berichten of producten verzenden.
  • Andere interessante artikelen uit het hele internet delen.
  • Meer persoonlijke updates schrijven.
  • Uitbreiden op uw blogposts.
  • Het aanbieden van kortingen of vroege toegang tot premium content.

Het smeden van een e-mailrelatie kan van een eenmalige bezoeker een loyale volgeling of klant maken. En de mensen die je met hun e-mailadressen vertrouwen, zijn vaak je grootste fans, dus is het logisch om ze wat extra's te geven.

Bouw betere bestemmingspagina's

E-mailaanmeldingen zijn ook perfect voor bestemmingspagina's of splash-pagina's "Binnenkort beschikbaar". Een landingspagina is een eenvoudige website van één pagina die slechts één doel dient: e-mailadressen verzamelen. Meestal is dit een tijdelijke aanduiding voor een vollediger site of een nieuw product of een nieuwe service die in de toekomst wordt gestart. Met een Mailchimp-blok kunt u e-mails verzamelen op uw bestemmingspagina:

Hier is een snel voorbeeld van hoe eenvoudig het is om in te stellen.

Verzamel de e-mailadressen van geïnteresseerde bezoekers terwijl u uw product of een grotere site achter de schermen bouwt. Zodra uw creatie gereed is om te worden onthuld, kunt u uw lijst e-mailen om ze te laten weten.

Je kunt veel verschillende functies gebruiken om je publiek op te bouwen en te engageren – sociaal delen, blog reacties, de WordPress.com Reader – en nu heb je nog een tool tot je beschikking!



Source link