8 Voedingsgerelateerde praktijken om elke dag geweldig te maken



Laten we eerlijk zijn, sommige dagen zijn beter dan andere. Maar er is veel dat u kunt controleren, en vaak is eten daar een van! Eten, mijn vrienden, is een van de beste dingen in de hele wereld. Ervoor zorgen dat je een paar dingen maximaliseert, kan een waardeloze dag kosten en het geweldig maken. Hier zijn enkele belangrijke manieren om een ​​beetje vreugde aan je leven toe te voegen door voedsel:
Programmeer uw koffiezetapparaat de avond tevoren. Wat is beter dan wakker worden met de geur van verse koffie die door het huis giert? Niets, dat is wat! Heb je geen cafeïne nodig? Ga half caf, cafeïnevrij, of giet gewoon wat heet water en zet het theezakje in de koffiepot zodat het al aan het weken is wanneer je uit je slaap ontwaakt.
Maak uw lunch van tevoren. Terwijl we het over het voorbereiden van de dingen van tevoren zijn, laten we ervoor zorgen dat de lunch al is gemaakt. Je hoeft je dag niet te beginnen in een hectische race door de deur, met een verhoogde kans om je snacks te vergeten (de slechtste dag OOIT!). Alles laten maken, en dingen zullen goed zijn.
ECHT ontbijt. Ik kan je niet vertellen hoeveel van mijn patiënten het ontbijt overslaan. Dit, mijn vrienden, is niet cool. Je moet iets in je systeem plaatsen als je energie wilt hebben voor de ochtend. Een heldere en verwoede ochtend zet de toon voor je hele dag. Ik weet niets over jou, maar zonder eten ben ik een echt monster. Vraag het gewoon aan Brooks.
Doe groenten in dat ontbijt en wat eiwitten. Ok, dus de groenten zullen niet elke ochtend gebeuren, maar ik probeer het de meeste dagen te doen! Het krijgen van een portie groenten voordat de meeste mensen hebben gegeten is eigenlijk bonus levenspunten. Je voelt je voller, je blijft langer vol en je loopt voor op het spel als het gaat om het verkrijgen van alle essentiële micronutriënten (ook bekend als vitaminen en mineralen) die je voor die dag nodig hebt. Probeer iets als een TOFU SCRAMBLE of VEGGIE SCRAMBLE met een stuk volkoren brood.
Neem de tijd voor de lunch. Ik ben net zo schuldig als iedereen als het gaat om werken via de lunch, maar ik voel me veel meer vervuld als ik dat niet doe. Neem de tijd om uw locatie te veranderen, eet langzaam en bedachtzaam en let op wat u eet. Hoe smaakt het? Wat doet dat met jou? Hopelijk, als je de avond ervoor goed verpakt bent, zal het iets spannends zijn dat je opheft en je de rest van de dag van brandstof voorziet.
Laat de middagsnack niet verwaarlozen. Als u uw lunch correct bouwt, krijgt u na 3 uur geen honger meer nadat u hebt gegeten. Hoe dan ook, het avondeten is vaak 6 of 7 uur na de lunch, en dat is veel te lang om te gaan eten! Doe jezelf een plezier en in plaats van te verhongeren, neem een ​​snack die zowel vezels als eiwitten bevat (de combinatie van producten + eiwitten werkt goed). Denk aan hummus en wortels, appel en PB, druiven en snaar kaas, bessen en yoghurt.
Eet het diner als een familie. Zet de schermen weg. Maak een maaltijd, eet het samen en geniet van het gezelschap van wie je ook bent. Gezinsmaaltijden hebben aangetoond dat ze het zelfvertrouwen vergroten, het risico verminderen voor zaken als drugsgebruik, tienerzwangerschappen en geweld; en verminder het risico op eetstoornissen en obesitas. Omgekeerd is het eten van solo gekoppeld aan een dieet van lagere kwaliteit. Neem op zijn minst de tijd om contact te maken met de dierbaren die je leuk vindt, vertraag en waardeer wat je eet en let op de aanwijzingen voor honger en volheid.
Ga je gang, heb een traktatie. Ik zeg niet dat je een hamburger moet eten, maar misschien wel. Kan een zak kopen met die oh-zo-dure maar oh-zo-heerlijke kersen. Of misschien is het het perfect gereglementeerde "vierkant van donkere chocolade na het avondeten" dat zoveel anaal-retentieve gezondheidsnoten noemen als hun duivelse eetgewoonte. Voor mij was het een dollarconus van McD's tussen nummer en diner op maandag. Het punt is dat, zolang je alle goede dingen in je dieet krijgt, er waarschijnlijk ruimte is voor minder gezonde opties. Het punt is dat je van je eten moet genieten. Hier en daar wat "traktaties" toestaan, is een redelijke manier om vreugde te vinden door voedsel.
Vind dit leuk: Like Laden …

Verwant

Tags: eten, geluk, gezondheid, life-hacks, voeding, zelfzorg



Source link